بازار تبریز آنلاین - تنها تبلیغی که باعث ایجادحس وفاداری درمشتری میشودارائه هدیه تبلیغاتی است. هدایای تبلیغاتی توسط مخاطب استفاده شده و به صورت مداوم یاداور نام برند شما خواهند بود.
ایجاد حس وفاداری در مشتری رمز موفقیت هر کسب و کار و تجارت است. در بازارهای امروزی، انتخابهای مشتریان بسیار بیشتر از قبل شده است و اگر یک برند نتواند حس وفاداری را در مشتریان و مخاطبان خود ایجاد کند، قطعاً در تبلیغات و فروش موفق نخواهد بود.
با وجود برندهای نوظهور و کسب و کارهای جدید، ایجاد و حفظ پایگاه مشتریان وفادار چالش برانگیزتر شده و در عین حال برای موفقیت یک برند بسیار مهم است. در ادامه دلایل اهمیت حس وفاداری در مشتری را بررسی خواهیم کرد.
1- ایجاد جریان درآمد ثابت
یکی از دلایل اصلی اهمیت وفاداری مشتری، تاثیر مستقیم آن بر سود شرکت است. مشتریان وفادار تمایل به خریدهای تکراری دارند و باعث ایجاد جریان درآمدی ثابت و قابل پیش بینی برای برند میشوند.
وفاداری مشتری
2- هزینه کمتر بازاریابی
به دست آوردن مشتریان جدید میتواند پرهزینه باشد، که شامل هزینههای بازاریابی و تلاشهای تبلیغاتی است. در مقابل، حفظ مشتریان قبلی برای برند اغلب مقرون به صرفهتر است. آمارها نشان میدهند که افزایش نرخ حفظ مشتری تنها به میزان 5 درصد میتواند منجر به افزایش سود 25 تا 95 درصدی برای برند شود. این قم بسیار قابل توجه است و نشان دهنده اهمیت مالی وفاداری مشتری در حفظ و رشد یک کسب و کار است.
3- بازاریابی کم هزینه
مشتریان وفادار به حامیان برند تبدیل میشوند. آنها محصولات یا خدمات شرکت شما را به دوستان، خانواده و همکاران خود توصیه میکنند. بازاریابی دهان به دهان یک نیروی تبلیغاتی قوی در دنیای به هم پیوسته امروزی است، نظرات مثبت از مشتریان وفادار میتواند به طور قابل توجهی بر افزایش فروش تأثیرگذار باشد.
هدایای تبلیغاتی یک بازاریابی مقرون به صرفه
یک باور غلط در مورد هدایای تبلیغاتی وجود دارد و آن هم این است که هدایای تبلیغاتی هزینه زیادی به کسب و کارها تحمیل میکنند. اما آمارها نشان میدهد که تأثیر هدایای تبلیغاتی از هر نوع بازاریابی دیگری بیشتر و قویتر است.
برای مثال بیایید هدایای تبلیغاتی را با بیلبوردهای تبلیغاتی مقایسه کنیم.
هزینهای که برای یک بیلبورد تبلیغاتی در سطح شهر صرف میشود بسیار بالا است و تنها توجیه آن دیده شدن توسط افراد بسیار زیاد است. به نظر شما چند نفر از کسانی که بیلبورد تبلیغاتی را میبینند آن را به خاطر میسپارند؟ از این تعداد چند نفر به مشتریان برند تبدیل میشوند؟
آمارها نشان داده است تنها 1 الی 2 درصد از کسانی که بیلبورد تبلیغاتی را نگاه میکند به متن روی آن توجه کرده و آن را به خاطر میسپارند. این در حالی است که در مورد هدایای تبلیغاتی این آمار به بیش از 50 درصد میرسد. در حقیقت شما وقتی یک هدیه تبلیغاتی قابل استفاده را به مخاطبان خود میدهید، تا زمانی آنها از این هدیه تبلیغاتی شما استفاده میکنند، به صورت ناخودآگاه برند شما در ذهن آنها تداعی میشود.
این موضوع فقط در مورد مشتریان جدید صدق نمیکند. تحقیقات نشان داده است که دادن هدایای تبلیغاتی در هنگام خرید به مشتریان قبلی، به طرز قابل توجهی حس وفاداری در مشتریان را تقویت میکند. بیشتر مشتریان اذعان میکنند که برای خرید مجدد تمایل دارند از برندی که هدیه تبلیغاتی دریافت کردهاند، خرید کنند.
بهترین تبلیغات برای ایجاد حس وفاداری در مشتری
هرچند تبلیغات مختلف به نوعی در شناسایی و معرفی برند نقش مهمی دارند، اما در نهایت تنها تبلیغی که باعث ایجاد حس وفاداری در مشتری میشود، ارائه هدیه تبلیغاتی است. هدایای تبلیغاتی توسط مخاطب استفاده شده و به صورت مداوم یادآور نام برند شما خواهند بود. هدایای تبلیغاتی مانند سررسید، تقویم، خودکار، پاوربانک و ... در بزنگاههای مشخصی برای مشتری کاربردی خواهد شد و مشتری را به برند وفادار میکند.
به طور مثال یک پاوربانک تبلیغاتی را در نظر بگیرید. این پاوربانک با لوگوی شما به مشتریتان هدیه داده شده است. مشتری در زمانی که در سفر است و باطری موبایل او در حال تمام شدن، ناگهان از پاوربانک شما استفاده میکند و شما در حساسترین بخش سفر او همراه او بودهاید. همان لحظه به یاد برند شما میافتد و هیج گاه هم برند شما را فراموش نخواهد کرد. یا برای یک مثال دیگر، یک جعبه ابزار چند کاره را در نظر بگیرید که به مخاطب شما هدیه داده شده است. این جعبه ابزار مثلا در زمانی که در خانه یا محل کار، نیاز به یک پیچ گوشتی یا یک انبردست است به کار مخاطبتان بیاید. همین مثالها را در خصوص فلش مموری، بخور سرد، چراغ مطالعه نیز میشود بیان کرد.
بنابراین یکی از بهترین راههایی که امکان ایجاد حس وفاداری را در مشتری دارید، ارائه هدیههای تبلیغاتی است. البته هدایا باید کاربردی، با کیفیت و مناسب مخاطب شما باشد تا اثرگذاری خوبی ایجاد کند.